363355 کاهش ۴۰ درصدی پینگ ۱۰۰ بازی پرمخاطب سرویس رادارگیم، پینگ ۱۰۰ مورد از بازی‌های پر مخاطب را بیش از ۴۰ درصد کاهش داده است. <p>به گزارش جهانی پرس از ایسنا، بازی&zwnj;های رایانه&zwnj;ای و گیم&zwnj;ها از جمله صورت&zwnj;های جدید بازی هستند که در چند دهه اخیر گسترش بسیار چشمگیری یافته&zwnj;اند و برای سنین متفاوت&zwnj; و در ژانرهای مختلف بازی تولید شده است و می&zwnj;توان گفت با پیشرفت روزافزون، بازی&zwnj;های رایانه&zwnj;ای، برای برخی بازیکنان از جمله ایران تبدیل به یک حرفه شده&zwnj; است.</p> <p>&nbsp;اما یکی از مشکلاتی که گیمرهای کشورمان همواره با آن روبرو بودند، مشکل سرعت پایین دانلود بازی&zwnj;ها و آپدیت آنها به همراه پینگ یا زمان تاخیر بالای بازی آنلاین بوده که باعث اختلال و تجربه کاربری نامناسب گیمرها در ایران می&zwnj;شد.</p> <p>بنابراین با توجه به اهمیت آن اواخر پاییز سال ۱۴۰۱ طبق وعده وزیر ارتباطات، سایت و اپلکیشن راداربازی راه اندازی شد. استفاده از این سایت و اپلیکیشن آن، ضمن افزایش قابل توجه سرعت دانلود بازی&zwnj;ها و آپدیت آنها، باعث کاهش چشمگیر پینگ بازی&zwnj;ها می&zwnj;شود که در نتیجه تجربه&zwnj;ای دلچسب در بازی آنلاین برای کاربران رقم خواهد خورد. این اتفاق از طریق انتقال CDN های این بازی&zwnj;ها به داخل کشور و کوتاه کردن مسیر دسترسی کاربران داخلی کشور به سرورهای بازی و طراحی ابزارهای خاص توسط متخصصان جوان کشورمان انجام شد.</p> <p>در این راستا اخیرا محمد احسان خرامید - رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات - در یک شبکه اجتماعی داخلی گزارشی از هزار روز خدمت و اقدامات مهم و راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دولت ارائه داد و اظهار کرد: راه اندازی سرویس رادارگیم برای بهبود تجربه کاربری گیمرها با بیش از ۱۵ میلیون کاربر از جمله این خدمات و اقدامات راهبردی وزارت ارتباطات است.</p> <p>وی در ادامه گفت: این سرویس پینگ ۱۰۰ مورد از بازی&zwnj;های پر مخاطب را بیش از ۴۰ درصد کاهش داده است.</p> <p>پایش&zwnj;ها نشان می&zwnj;دهد که هر سال مخاطبان&nbsp; بازی&zwnj;های رایانه ای افزایش پیدا می&zwnj;کند، به طوریکه ۳۴ میلیون نفر در کشور از بازی&zwnj;های رایانه&zwnj;ای، موبایلی و کنسولی استفاده می&zwnj;کنند که بخش موبایلی آن بیش از ۹۰ درصد است. درواقع بیش از ۹۰ درصد از این ۳۴ میلیون نفر بازی موبایلی و حدود ۲۰ درصد بازی کنسولی و ۲۰ درصد رایانه&zwnj;ای و بعضی در هر سه بخش بازی می&zwnj;کنند.</p>