363789 مدیر‌کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر؛ جذب ۳ هزار دانش‌آموز نخبه در دانشگاه فرهنگیان <BR> <BR> مدیر‌کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال وزارت آموزش و پرورش با همکاری دانشگاه فرهنگیان تصمیم به جذب ۳۰۰۰ دانش‌آموز نخبه در زمینه‌های مختلف دارد.<BR> <div>به گزارش <a href="https://www.iribnews.ir/fa/science-culture/26">جهانی پرس از صدا و سیما؛</a> علی تیرگیر افزود: امسال وزارت آموزش و پرورش با همکاری دانشگاه فرهنگیان تصمیم به جذب ۳۰۰۰ دانش&zwnj;آموز نخبه در زمینه&zwnj;های مختلف دارد که این موضوع فرصت مناسبی برای دانش&zwnj;آموزان نخبه و با&zwnj;استعداد است که ساکن مناطق کم&zwnj;برخوردار، مناطق عشایری و مناطق مرزی هستند.</div> <div>&nbsp;</div> <div>وی گفت: در پایه دوازدهم، دانش&zwnj;آموزان بااستعدادی داریم که در زمینه&zwnj;های فرهنگی هنری، دینی، ورزشی و علمی و... فعالیت&zwnj;های خوبی دارند و از این فرصت و موقعیت می&zwnj;توانند برای ورود به دانشگاه فرهنگیان استفاده کنند و به&zwnj;عنوان یک معلم کارآمد در منطقه خود مشغول به&zwnj;کار شوند؛ در این بخشنامه دستورالعمل&zwnj;ها را به مدیران استان&zwnj;ها ابلاغ کردیم و از آنها خواستیم که اطلاع&zwnj;رسانی دقیق و شفاف را به دانش&zwnj;آموزان داشته باشند و برای معرفی دانش&zwnj;آموزان مستعد اقدام به عمل آورند که دانش&zwnj;آموزان مستعد و توانا بتوانند از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.</div> <div>&nbsp;</div> <div>تیرگیر افزود&zwnj;: طبق تفاهمی که با سازمان نوسازی و با همکاری معاونت تربیت&zwnj;بدنی انجام دادیم، دستورالعمل&zwnj;های لازم به اداره کل نوسازی استان&zwnj;ها ابلاغ شد که تمام سرویس&zwnj;های بهداشتی نامناسب یا مدارسی که فاقد سرویس بهداشتی هستند در مناطق عشایری و مرزی در این تابستان بازسازی و تعمیرات لازم صورت گیرد و مدارس، به سرویس&zwnj;های بهداشتی مناسب مجهز شوند که از اول مهر دیگر شاهد این موضوع نباشیم و مشکل سرویس&zwnj;های بهداشتی مدارس در سال تحصیلی جدید حل شده باشد. این طرح در سال تحصیلی جدید اجرا خواهد شد؛ همچنین تجهیزات آموزشی لازم مانند میز و صندلی و وسایل آزمایشگاهی و... در مدارسی که این امکانات محدود و با کیفیت پایین&zwnj;تری هستند با همکاری سازمان نوسازی مدارس تحت عنوان پروژه مهر و فراتر از آن صورت گیرد که توانسته باشیم در راستای تجهیز زیر&zwnj;ساخت&zwnj;های آموزشی در مدارس عشایری گام مهمی برداشته باشیم.</div> <div>&nbsp;</div> <div>مدیر&zwnj;کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش درباره آیین&zwnj;نامه انسداد مبادی بی&zwnj;سوادی و جذب بازماندگان از تحصیل که در هیات دولت در حال بررسی است، گفت: با توجه به وضعیت، پراکندگی و شرایطی که در جامعه عشایر داریم در این راستا برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش&zwnj;آموزان یا به تعبیر دیگر انسداد مبادی بی&zwnj;سوادی کار&zwnj;هایی در حال انجام است که هنوز جزئیات آن تصویب و ابلاغ نشده است. در این آیین&zwnj;نامه، خواسته&zwnj;ها و مطالباتی داریم که حتما در این دستورالعمل گنجانده می&zwnj;شود و پس از تصویب به مدارس ابلاغ خواهد شد که در مناطق مرزی، عشایری و مناطق کم&zwnj;برخوردار به&zwnj;عنوان یک اصل آن هم انسداد مبادی بی&zwnj;سوادی به&zwnj;صورت ویژه و خاص مورد پیگیری قرار می&zwnj;گیرد.</div>