365078 دومین رویداد نکست‌ شیفت با حضور مدیرعامل نستله ایران برگزار شد این رویداد آموزشی توسط دیجی‌نکست و با همراهی دیجی‌کالا به منظور بررسی رابطه تکنولوژی و منابع انسانی برگزار شد و در آن موضوعاتی همچون تاثیر روندهای کلیدی مانند اتوماسیون، هوش مصنوعی بر وظایف، نیازها و مهارت‌های کارکنان، نقش داده‌ها و تجزیه و تحلیل آنها در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک منابع انسانی، جایگاه و نقش مدیران منابع انسانی در دنیای در حال تغییر و استراتژی‌ها و راهکارهایی برای استقرار فناوری به منظور ارتقای بهره‌وری و بهبود اثربخشی منابع انسانی مورد بحث و کنکاش سخنرانان و حاضران در پنل‌ها قرار <p>به گزارش جهانی پرس، در این مراسم پنلی با محوریت سازمان در حال گذار تشکیل گردید که محتوای آن بیانی از تجربیات سازمان&zwnj;ها درخصوص تغییرات بود. در این پنل ۴ مدیر عامل از ۲ صنعت کاملا متفاوت شامل استارت&zwnj;آپ و تولیدی محصولات مصرفی (FMCG) به اشتراک تجربه&zwnj;های خود پرداختند. الناز سخائیان، مدیرعامل نستله ایران که در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۳ به عنوان اولین بانوی ایرانی به مدیریت عاملی این شرکت منصوب گردید، با اشاره به اهمیت و اولویت نیروی انسانی به عنوان ارزشمندترین سرمایه شرکت گفت: &laquo; چیزی که هنگام ورود من به نستله با سایر تجربیاتم تفاوت داشت و توجه من را به خود جلب کرد، فرهنگ انسان&zwnj;محور نستله بود. درفرهنگ سازمانی شرکت نستله، اهمیت نیروی انسانی در تمام ضوابط و نحوه انجام کارها در اولویت است&raquo;.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مدیرعامل نستله ایران در ادامه با تاکید بر اینکه هنوز نمی&zwnj;توانیم مدعی شویم دیجیتالی شده&zwnj;ایم، افزود: &laquo; در سطح جهانی، ما به سرعت در حال حرکت درون مسیر افزایش حضور تکنولوژی در خدمت منابع انسانی هستیم. در ایران نیز تلاش می&zwnj;کنیم که از داده&zwnj;های موجود در بهبود برنامه&zwnj;ریزی&zwnj;های راهبردی آینده بیشترین استفاده را داشته باشیم. یعنی هنگام برنامه&zwnj;ریزی&zwnj;های بلندمدت، با استفاده از داده&zwnj;های موجود مهارت&zwnj;ها و نقش&zwnj;های کلیدی مورد نیاز سازمان را برای آینده شناسایی کرده و جهت تامین آن و با استفاده از تحلیل داده&zwnj;ها، از مدلی تحت عنوان 4B استفاده می&zwnj;کنیم (Buy، Borrow، Bot، Build). در این مدل دسته اول مهارت&zwnj;هایی است که باید از خارج سازمان به دست آورده شود (BUY)؛ دسته دوم مهارت&zwnj;هایی است که می&zwnj;تواند در داخل شرکت و بین کشورهای مختلف به اشتراک گذاشته شود (BORROW)؛ دسته سوم جایی است که فناوری و تکنولوژی به کمک منابع انسانی می&zwnj;آید تا نیاز سازمان را برطرف کند (BOT)؛ دسته چهارم نیز مواردی است که در داخل سازمان برای ایجاد یا تقویت توانایی&zwnj;ها، برای آن&zwnj;ها برنامه&zwnj;ریزی و اقدام صورت می&zwnj;گیرد (BUILD)&raquo;.<br /> در این پنل همچنین ایجاد فرهنگ مطالبه&zwnj;گری و پرداختن به آن توسط مدیران ارشد یکی از دغدغه&zwnj;های مدیران عامل بود. الناز سخائیان در این خصوص اشاره نمود که: &laquo; ما در نستله، همواره تلاش می&zwnj;کنیم تا فرهنگ گفتگوهای رو در رو و مستقیم را تقویت کنیم و کارکنان را به مطالبه&zwnj;گری برای بهبود فرهنگ و عملکرد شرکت تشویق کنیم و معتقدیم که در این مسیر، همچنان فضای زیادی برای پیشرفت و توسعه وجود دارد&raquo;.<br /> این رویداد فرصتی بود برای همه شرکت&zwnj;کنندگان تا با دیدگاه&zwnj;های جدید و استراتژی&zwnj;های کاربردی در مواجهه با چالش&zwnj;های نیروی انسانی در عصر دیجیتال آشنا شوند. نستله ایران به عنوان یکی از شرکت&zwnj;های حاضر در این رویداد، همواره در تلاش است تا با بهره&zwnj;گیری از داده&zwnj;های واقعیت&zwnj;محور، گام&zwnj;های موثری در جهت توسعه و پیشرفت کارکنان خود بردارد.<br /> &nbsp;</p>