365083
محسن مقیمی:
تئاتر آزاد بیشتر شبیه شوهای سخیف است تا نمایش
یک کارگردان گفت: تئاتر در حال حاضر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و اگر حمایت نشود، تبعات بسیاری خواهد داشت.<BR>
<p><strong>به گزارش جهانی پرس، امیرمحنتی-</strong> محسن مقیمی؛کارگردان جوان کشورمان با بیان این مطلب گفت: عمده ترین مشکل حال حاضر عدم حمایت کافی و توجه مسئولان از هنرمندان در این حوزه است . در حالیکه مشکلات معیشتی و دغدغه های فراوان منجر به بی انگیزگی و سرخوردگی هنرمندان می شود .<br />
وی با بیان اینکه تولید آثار فاخر و ارزشمند جای خود را به آثار ضعیف داده است، افزود: از نظر من تئاتر دقیقا مثل یک زندگی است . همه چیزدر آن در لحظه اتفاق می افتد ، پستی و بلندی دارد! زمانی خوب پیش می رود و زمانی خوب پیش نم یرود . برگشت به عقب هم ندارد . قرار هم نیست کمکت کنند . هنر فرصتی به ما می دهد که با آن حرف هایمان را بزنیم.<br />
مقیمی در خصوص تئاتر آزاد گفت : تئاتر آزاد که در حال حاضر در کشور در حال اجراست و پا گرفته، بیشتر شبیه به شوی نمایشی است که با پرداختن به لودگی و کنایه های سخیف و مبتذل سعی در جذب مخاطب دارد. چون تئاتر آزاد کسب درآمد بالاتر و گیشه بهتری دارد. همین موضوع باعث ضربه زدن به نمایشهای فاخر می شود که به سختی روی صحنه می روند. .آثار نمایشی باید حرف برای گفتن داشته باشد.</p>
<p>وی در ادامه تصریح کرد: تماشاخانه های خصوصی به دلیل درآمد بیشتر و کم کردن مخارج خود به سراغ سلبریتی ها ،بلاگرها و یا حتی خوانندگان هم رفته اند ،که همین موضوع باعث می شود گروه های هنری مستعد و جوان تر اگر بخواهند به صورت تخصصی کار کنند، موفق نمی شوند. واضح تر این که تئاتر مستقل و تجربی بدون پشتوانه مالی همیشه در سایه ی نمایش های تجاری قرار گرفته است. بازیگرانی داریم که بعد از چند سال تجربه ناموفق در سینما صرفا جهت دیده شدن وارد تئاتر می شوند و عرصه را برای هنرمندان جوان تر تئاتر تنگ تر می کنند. تئاتر ماهیت تجاری دارد . وقتی یک سلبریتی برای پر کردن سالن و گیشه در یک نمایش جای می گیرد، تمامیت آن نمایش تحت تاثیر شهرت و چهره آن سلبریتی قرار می گیرد و عملا کیفیت، فدای شهرت می شود. حضورت سلبریتی ها در تئاتر صحت وجود مافیا را تایید میکند و فریاد می زند که: تئاتر هم مافیا دارد!<br />
محسن مقیمی در خصوص کارگردانی بیان کرد : یکی از مهمترین و سخت ترین بخش در تئاتر را کارگردان دارد. چون وظیفه یک گروه کوچک یا حتی بزرگ را بر عهده دارد . ارتباط بین نمایشنامه ها و بازیگران باید به عهده کسی باشد که کاملا به اصول کار در آن حرفه واقف باشد ، تمام اعضای گروه را برای رسیدن به یک اجرای صحیح و بی نقص به درستی مدیریت و رهبری می کند. کارگردان بازیگر را با اصول و تکنیک های خودش پرورش می دهد که به نقش خود در آن نمایش نزدیک شود . یک کارگردان تئاتر باید با موارد مختلفی از هنر آشنا باشد مثل موسیقی ، فرم و تکنیک ها بازیگری.<br />
<br />
مقیمی در آخر گفت : امیدوارم در آینده نزدیک حال تئاتر بهتر شود و مثل کشورهای دیگر پیش قدم در این هنر باشیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم.<br />
محسن مقیمی از نوجوانی به تئاتر و سینما علاقه داشت . در سال ۱۳۹۳ به راهنمایی برادرش؛ محمد مقیمی کارگردان و نمایشنامه نویس تئاتر ،وارد عرصه تئاتر شد و اولین تجربه کاری خود را پشت صحنه نمایش «طبیعت انسان های کاملاً معمولی در شرایط غیر معمولی» شروع کرد . رفته رفته در بخش های مختلفی از تئاتر به عنوان دستیار کارگردان، دستیار صحنه و نور را تجربه کرده و در این راستا از برادر خود که سابقه زیادی در کارگردانی و نویسندگی چندین فیلم کوتاه و تئاتر را دارد، آموخته است. مقیمی متولد ۱۳۷۳ در تهران متولد شد . و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی مکانیک است.</p>