365185 امکان اعلام غیرحضوری حادثه ناشی از کار بیمه‌شدگان فراهم شد امکان اعلام گزارش حادثه ناشی از کار بیمه‌شدگان شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون تأمین‌اجتماعی‌ (بیمه‌شدگان اجباری) به صورت غیرحضوری و بدون نیاز به مراجعه به شعبه از طریق ورود به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی فراهم شده است و این موضوع طی بخشنامه‌ای به تمامی واحدهای اجرایی این سازمان در سراسر کشور ابلاغ شد.<BR> <BR> <p>به گزارش جهانی پرس از روابط&zwnj;عمومی سازمان تأمین&zwnj;اجتماعی، در صورت وقوع حادثه ناشی از کار (موضوع ماده 60 قانون تأمین&zwnj;اجتماعی) کارفرمایان مکلف هستند حسب ماده 65 قانون تأمین&zwnj;اجتماعی؛ ضمن انجام اقدامات لازم اولیه برای جلوگیری از تشدید وضع حادثه دیده، موضوع وقوع حادثه را ظرف سه روز اداری به اطلاع سازمان تأمین&zwnj;اجتماعی برسانند. گزارش حوادث ناشی از کار تا پیش از این باید به&zwnj;صورت کتبی به شعب سازمان تأمین&zwnj;اجتماعی اعلام می&zwnj;شد اما با توسعه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین&zwnj;اجتماعی، در حال حاضر، کارفرمایان می&zwnj;توانند از طریق مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین&zwnj;اجتماعی به نشانی es.tamin.ir و با ورود به منوی کارفرمایان/خدمات کارفرمایان/ اعلام حادثه بیمه&zwnj;شده، نسبت به ثبت و اعلام حادثه ناشی از کار بیمه&zwnj;شدگان اقدام کند.</p> <p>همچنین به منظور پیشگیری از تضییع حقوق بیمه&zwnj;شدگان حادثه دیده، در مواردی که کارفرما از انعکاس حادثه خودداری می&zwnj;کند، امکان اعلام گزارش حادثه به صورت غیرحضوری برای بیمه&zwnj;شدگان شاغل در کارگاه&zwnj;های مشمول قانون تامین اجتماعی نیز از طریق سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان در منوی بیمه&zwnj;شدگان/ امور بیمه&zwnj;شدگان/ اعلام حادثه میسر شده است.<br /> به&zwnj;گزارش روابط&zwnj;عمومی سازمان تأمین&zwnj;اجتماعی، طبق مفاد ماده &quot;60&quot; قانون تأمین&zwnj;اجتماعی، حادثه ناشی از کار حادثه&zwnj;ای است که در حین انجام وظیفه و به سبب آن برای بیمه&zwnj;شده اتفاق می&zwnj;افتد.</p>