365774
نشست «تاثیر فلسفهورزی بر تقویت سواد خواندن در کودکان» برگزار میشود
<BR>
یکصدوششمین نشست کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع سواد خواندن۲ «تاثیر فلسفه ورزی بر تقویت سواد خواندن در کودکان» برگزار میشود.<BR>
<BR>
<p>به گزارش جهانی پرس از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست که روز دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ برگزار می‌شود سعید ناجی، موسس گروه فلسفه برای کودکان و نوجوانان در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و روح‌الله کریمی، عضو هیأت علمی گروه فکرپروری و فلسفه برای کودکان و نوجوانان (فبک) در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی حضور خواهند داشت.</p>
<p> میل به دانستن و فهمیدن علت اصلی گرایش انسان به تفکر و اندیشیدن است. کودکان به‌طور ذاتی و به‌علت تمایل به پرسش‌گری، مستعدِ داشتنِ تفکر فلسفی هستند. فلسفه به رشد مهارت‌های تفکر از جمله تفکر انتقادی در کودکان کمک می‌کند.</p>
<p>برهمین اساس کمبود مهارت تفکر نقادانه، سبب درک نادرست، پذیرشِ بی قید و شرط پیام‌ها و در نتیجه آسیب‌های فردی و اجتماعی در آینده می‌شود. در حالی که تفکر نقادانه باعث می‌شود، فرد در هنگام مواجهه با هر چیز، حتی یک متن نوشته شده، از میان شواهد و مدارک موجود، بالاترین درک را داشته باشد و بتواند نظرها و معانی مهمی را که در ورای آن متن یا مسأله وجود دارد، دریابد. این توانِ مواجهه‌ی انتقادی، خلاق و مسئولانه برای کودکان و نوجوانان امری حیاتی است.</p>
<p>فلسفه، عادت پرسش کردن را در کودکان، حتی در هنگام خواندن یک متن حفظ و تقویت می‌کند و به نظر می‌رسد پرورش تفکر فلسفی در کودکان می‌تواند در تقویت سواد خواندن آن‌ها نیز نقش بنیادینی داشته باشد.</p>
<p>براساس این خبر کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دومین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی کتابخانه مرجع را با هدف بهبود وضعیت سواد خواندن و ارتقای سطح درک مطلب در دانش‌آموزان، به صورت حضوری و آنلاین با موضوع «تاثیر فلسفه‌ورزی بر تقویت سواد خواندن در کودکان» برگزار می‌کند.</p>
<p>کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری در خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، شماره ۲۲ و ۲۴، مجتمع شهید ملک شامران واقع شده است.</p>
<p>علاقه‌مندان به حضور در این نشست از طریق فضای مجازی نیز می‌توانند در اسکای روم به نشانی <a href="https://live.kpf.ir/ch/lib">https://live.kpf.ir/ch/lib</a> با گزینه‌ی مهمان وارد شوند.</p>