366001 رادیو اربعین تخصصی‌ترین و پرمخاطب‌ترین رسانه کشور در ماه صفر حامد قزلو مدیر طرح و برنامه ریزی رادیو اربعین تاکید کرد رادیو اربعین به عنوان «مردمی‌ترین رسانه ایران» شناخته می‌شود و هر سال به تعداد طرفداران و مخاطبان آن افزوده می‌شود. <p>به گزارش&nbsp; جهانی پرس از روابط عمومی معاونت صدا، حامد قزلو مدیر طرح و برنامه&zwnj;ریزی رادیو اربعین، در خصوص راه&zwnj;اندازی این شبکه رادیویی بیان کرد: رادیو اربعین به عنوان بازوی اطلاع&zwnj;رسانی کمیته اطلاع&zwnj;رسانی و مستندسازی ستاد مرکزی اربعین حسینی در سال 1392 راه&zwnj;اندازی شد و امسال برای یازدهمین بار از ابتدای ماه صفر تا پایان شام غریبان حضرت امام رضا (ع) فعالیت خواهد داشت. این رادیو در کنار زائران و عاشقان اربعین حسینی قرار دارد و تمامی اطلاعات و خدمات مورد نیاز زائران را ارائه می&zwnj;کند. <br /> وی در ادامه افزود: عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در این شبکه رادیویی سهم بسزایی دارند و از طریق امواج رادیویی، به سوی صحن و سرای نورانی حضرت عشق سفر می&zwnj;کنند. این رادیوی 30 روزه که در آخرین روز ماه صفر خاموش می&zwnj;شود و تا شب اول صفر سال بعد فعالیتی ندارد، چنان در دل مخاطبان جا باز کرده است که همه آن&zwnj;ها برای آغاز به کار مجدد این شبکه لحظه&zwnj;شماری می&zwnj;کنند و به عنوان نوعی جدید از مخاطب رسانه ملی تعریف می&zwnj;شوند. <br /> قزلو به مخاطبان این شبکه رادیویی اشاره کرد و گفت: &laquo;مخاطبان وفادار&raquo; رادیو اربعین با این شبکه عمیقاً انس گرفته&zwnj;اند و هر کجا که باشند، رادیو اربعین را گوش می&zwnj;دهند. آنان با گویندگان هر بخش هم&zwnj;دل شده و با مخاطبان دیگر هم&zwnj;دردی می&zwnj;کنند، &laquo;لبیک یا حسین (ع)&raquo; را پیامک می&zwnj;کنند و از &laquo;رادیو نما&raquo;، تصاویر سفر اربعین خود و دیگر مخاطبان را مشاهده می&zwnj;کنند. از این طریق دل به موکب&zwnj;ها، مسیر مشایه و بین&zwnj;الحرمین می&zwnj;سپارند و به نوعی &laquo;زائر بعید&raquo; می&zwnj;شوند. <br /> مدیر طرح و برنامه&zwnj;ریزی رادیو اربعین، به ویژگی&zwnj;های این رسانه در یازده سال گذشته اشاره و آن را به عنوان تخصصی&zwnj;ترین و پرمخاطب&zwnj;ترین رسانه کشور در ماه صفر معرفی کرد و گفت: رادیو اربعین با هدف ترویج &laquo;شعور حسینی&raquo; در کنار شور و عشق حسینی، به انتخاب، جمع&zwnj;آوری و تنظیم سخنرانی&zwnj;های فاخر از وعاظ برجسته پرداخته است. این سخنرانی&zwnj;ها به بررسی فلسفه قیام عاشورا و مسائل پیرامون آن&raquo; اختصاص دارد و مخاطبان بی&zwnj;شماری را جذب کرده است.<br /> وی همچنین به نقش رادیو اربعین در ایجاد اعتماد رسانه&zwnj;ای میان مخاطبان اشاره کرد و گفت: هر روز افراد زیادی در این شبکه رادیویی به خیرین و بانیان معرفی می&zwnj;شوند و گره&zwnj;ای از مشکلات آنها باز می&zwnj;شود.<br /> &nbsp;قزلو این تاثیرگذاری را در شرایط اقتصادی و اجتماعی و سیاسی بی&zwnj;نظیر خواند و افزود: رادیو اربعین به پیگیری مشکلات زائران اربعین از مسئولان مربوطه و حل این مشکلات به صورت نقطه&zwnj;ای می&zwnj;پردازد. <br /> مدیر برنامه&zwnj;ریزی رادیو اربعین همچنین از همراهی بسیار زیاد مخاطبان از دقایق ابتدایی راه&zwnj;اندازی مجدد شبکه در غروب اولین شب ماه صفر خبر داد و این شور و شعف را وصف&zwnj;ناپذیر دانست. <br /> وی به همراهی موثر و همیشگی مسئولان بلندپایه کشوری و لشگری و حضور آنها در رادیو اربعین اشاره کرد و گفت: این مسئولان نیز از مخاطبان رادیو اربعین هستند. در راستای مدیریت سفر زائران، حضور میدانی در مرزهای شرقی و غربی کشور آغاز شده و گزارشات به روزی از تردد و وضعیت مرزها و درگاه&zwnj;های ورودی و خروجی ارائه می&zwnj;شود. این اقدام به منظور تسهیل سفر زائران به مناسبت اربعین حسینی انجام می&zwnj;گیرد.<br /> قزلو ادامه داد: همچنین، برنامه&zwnj;ریزی برای حضور میدانی در محافل حسینی پیش از اعزام موکب&zwnj;ها به عراق و ارتباط نزدیک با مخاطبان رادیو اربعین در حال انجام است. در این راستا، روزانه حداقل 500 عکس از مخاطبان دریافت و برای پخش از رادیو نمای اربعین استفاده می&zwnj;شود که این امر به زنده شدن رادیو نما با رادیو اربعین کمک می&zwnj;کند. یکی از ابتکارات جدید، ایجاد آلبوم عکس همه مردم ایران است که به ترویج زیارت خانوادگی، فرزندآوری و ادامه نسل حسینی و همچنین تشویق نوجوانان به زیارت اربعین می&zwnj;پردازد.<br /> وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور میدانی در موکب&zwnj;های مسیر مشایه نیز ادامه دارد. در این برنامه، گفتگو با موکب داران عراقی و رساندن پیام تشکر مردم ایران به آنها و همچنین گفتگو با زائران غیر ایرانی و دعوت آنها برای زیارت در ایران انجام می&zwnj;شود. این اقدام به هدف تقریب بین امت&zwnj;های اسلامی و تقویت هویت جمعی صورت می&zwnj;گیرد. در طول یازده سال گذشته، موضوعات مختلفی از جمله &laquo;زیارت به نیابت&raquo; (به ویژه در دوران کرونا)، &laquo;زائر خبرنگار&raquo; و ارائه گزارش&zwnj;های مردمی، و همچنین &laquo;ختم قرآن مجید&raquo; در سی شب ماه صفر (هر شب خواندن یک جزء قرآن توسط مردم) در جامعه ترویج یافته است.</p>