366215 مدیرعامل شاتل موبایل: فیلترینگ اصلی‌ترین چالش اپراتورهای موبایل مدیرعامل شاتل موبایل گفت: از سال ۱۳۹۶ تا پایان سال ۱۴۰۲ سرانه مصرف دیتای مشترکان این اپراتور تلفن همراه به طور متوسط ۴۳ درصد به صورت سالیانه رشد داشته و میزان مصرف دیتای در شبکه این اپراتور نیز در همین زمان با نرخ رشد سالیانه ۱۱۲ درصدی افزایش یافته است. <p>به گزارش جهانی پرس، آرش کریم&zwnj;بیگی در نشست خبری به مناسبت هفتمین سالگرد راه&zwnj;اندازی شبکه تلفن همراه شاتل موبایل با بیان این مطلب افزود: همچنین از سال ۱۳۹۷ تا پایان سال ۱۴۰۲، میزان مصرف مکالمه در شبکه شاتل موبایل با شیب رشد ۳۵ درصدی و تعداد مشترکین شاتل موبایل با شیب رشد ۵۶ درصدی مواجه بوده است.<br /> او اظهار داشت: خلق نخستین تجربه خدمات همگرای ثابت و سیار (FMC) در ایران، بهبود تجربه مشتری، تکمیل سبد محصول و پوشش جغرافیایی گسترده&zwnj;تر از جمله استراتژی&zwnj;های تاسیس شاتل موبایل بوده است.<br /> کریم&zwnj;بیگی با اشاره به اینکه پروانه شاتل موبایل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی Full MNNO است، تصریح کرد که این اپراتور اولین و تنها اپراتور موبایل دانش بنیان کشور است.<br /> مروری بر عملکرد<br /> او در تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی این اپراتور تلفن همراه کشور گفت: شاتل موبایل در بهمن ماه سال ۹۴ موافقت اصولی فعالیت خود را از رگولاتوری دریافت کرد و پس از عقد قرارداد با نخستین اپراتور میزبان در دی ماه سال ۹۵ در نهایت در اسفند ماه همان سال پروانه نوع اول اپراتور مجازی تلفن همراه را اخذ کرد و در همان زمان هسته مستقل شبکه و اتصال به اولین اپراتور میزبان پیاده&zwnj;سازی و سیم&zwnj;کارت تست به سازمان تنظیم مقررات تحویل شد.<br /> کریم&zwnj;بیگی افزود: در شهریور ماه سال ۹۶ شبکه تلفن همراه شاتل موبایل به صورت رسمی راه&zwnj;اندازی و شش ماه پس از آن اتصال به دومین اپراتور میزبان برقرار شد و در سال ۹۷ برای اولین بار در ایران تیم شاتل موبایل توانست به تکنولوژی سیم OTA دست یابد، در همان سال ضمن راه&zwnj;اندازی خدمات همگرایی ثابت و سیار برای نخستین بار در ایران، سرویس نوآورانه شاتل موبایل پلاس بعنوان بسته&zwnj;های دیتای موقعیت محور را نیز راه&zwnj;اندازی کرد.<br /> او، بهره&zwnj;برداری از سیم&zwnj;کارت هوشمند شاتل موبایل، عرضه سیم&zwnj;کارت سازمانی با برند اختصاصی، راه&zwnj;اندازی اولین سرویس موبایل کانکت ایران، راه&zwnj;اندازی سرویس انتخاب دستی شبکه رادیویی میزبان بر بستر USSD، راه&zwnj;اندازی امکان انتخاب دستی شبکه رادیویی اپراتور میزبان از طریق پنل سیستم مدیریت اینترنتی حساب و اپلیکیشن، عرضه آنلاین سیم&zwnj;کارت هوشمند با IP ثابت را از دیگر دستاوردهای نوآورانه شاتل موبایل، برای نخستین بار در ایران عنوان کرد.<br /> کریم&zwnj;بیگی افزود: همچنین امکان انتخاب دستی شبکه رادیویی اپراتور میزبان از طریق اپلیکیشن، اضافه شدن سرویس پیامک خدماتی به سبد محصول، راه&zwnj;اندازی آزمایشی فاز اول 5G، ارتقای درجه دانش &zwnj;بنیان شرکت، راه&zwnj;اندازی فاز آزمایشی Device-OTA، عرضه رسمی فناوری 5G و راه&zwnj;اندازی آزمایشی فاز سوم سیم&zwnj;کارت هوشمند از دیگر دستاوردهای شاتل موبایل تا پایان تابستان سال ۱۴۰۳ به شمار می&zwnj;روند.<br /> شاتل موبایل بزرگترین MVNO ایران و خاورمیانه<br /> آرش کریم&zwnj;بیگی با اشاره به اینکه شاتل موبایل تنها Multi MNO کشور و بزرگترین MVNO ایران و منطقه محسوب می&zwnj;شود، گفت: طراحی و پیاده&zwnj;سازی داخلی بیش از ۲۶ محصول فنی با عنوان &laquo;ساخت شاتل موبایل&raquo;، ارائه اولین و تنها تجربه خدمات همگرای ثابت و سیار (FMC) در کشور، به دست آوردن دانش و فناوری مدیریت از راه دور سیم&zwnj;کارت برای اولین بار در ایران، اولین عرضه&zwnj;کننده فناوری موبایل کانکت در ایران، تنها اپراتور تلفن همراه دانش بنیان کشور و اولین عرضه&zwnj;کننده سرویس آی&zwnj;پی استاتیک روی سیم&zwnj;کارت در ایران بخشی از دستاوردهای شاتل موبایل به شمار می&zwnj;روند.<br /> او، ویژگی&zwnj;های برتر هسته شبکه مستقل شاتل موبایل را پیاده&zwnj;سازی بستری با قابلیت Multitenancy، استفاده از تجهیزات مخابراتی برمبنای SDN/NFV، بررسی و امکان توسعه سریع خدمات در حوزه&zwnj;های نوین IoT و M2M، همگرایی بین سرویس&zwnj;های سیار و ثابت اعم از TDD-LTE، وای&zwnj;فای، ADSL و تلفن ثابت، پشتیباتی از VoBB و راه&zwnj;اندازی Converged BSS برای همگرایی نهایی دو حوزه ثابت و سیارعنوان کرد.<br /> کریم&zwnj;بیگی افزود: شاتل موبایل امکان میزبانی از MVNOهای دیگر حتی اگر روی اپراتور میزبان دیگری باشند و توانمندسازی آنان بدون نیاز به ورود به حوزه فنی، امکان میزبانی از اپراتورهای دیگر در حوزه TDD-LTE و امکان پیاده&zwnj;سازی سرویس رومینگ با استفاده از تکنولوژی Multi-IMSI را دارد.<br /> کریم&zwnj;بیگی، از ویژگی&zwnj;های فناوری موبایل کانکت نیز به احراز هویت، مدیریت سطح دسترسی، مجوزدهی، تطبیق هویت، فرایند استفاده بسیار ساده از طریق سیم&zwnj;کارت، امنیت بالا نسبت به سایر روش&zwnj;های احراز هویت، استفاده از اطلاعات دستگاه و شبکه برای تایید شناسه و جلوگیری از کلاهبرداری، تایید و صدور مجوز سریع برای عملیات و انجام عملیات بانکی حتی بدون نیاز به رمز یکبار مصرف اشاره کرد.<br /> فیلترینگ و عدم افزایش تعرفه از جمله چالش&zwnj;های پیش روی شاتل موبایل<br /> مدیرعامل شاتل موبایل، بخشی از چالش&zwnj;های پیش روی شاتل موبایل را دامنه فیلترینگ و ناامنی حاصل از فراگیری فیلترشکن&zwnj;ها برای حریم خصوصی کاربران و عدم افزایش تعرفه خدمات دیتا، صوت و پیامک از سوی سازمان تنظیم مقررات رادیویی، متناسب با نرخ تورم عنوان کرد.<br /> او افزود: چالش تامین و انتقال ارز، مهاجرت نیروی انسانی، افزایش قیمت مودم و تجهیزات در بازار انحصاری به بهانه حمایت از تولید داخل، و زیان ناشی از تعرفه نیم&zwnj;بها و تقلبات مرتبط با آن و تحریم&zwnj;های خارجی از دیگر چالش&zwnj;های پیش روی اپراتورها بشمار می&zwnj;روند.<br /> &nbsp;<br /> برنامه&zwnj;های آینده شاتل موبایل<br /> آرش کریم&zwnj;بیگی در تشریح برنامه&zwnj;های پیش روی این اپراتور گفت: ارائه خدمات eSIM، VoLTE، پیامک امن، راه&zwnj;اندازی فاز دوم همگرایی خدمات ثابت و سیار، راه&zwnj;اندازی مرکز تماس اختصاصی و مستقل راهکارهای سازمانی، صادرات فناوری، راه&zwnj;اندازی فاز سوم خدمات سیم&zwnj;کارت هوشمند، ارائه خدمات ترابردپذیری شماره تلفن همراه (MNP) و ارائه خدمات رومینگ اقتصادی در دستور کار بزرگترین اپراتور MVNO ایران قرار دارد.<br /> /پایان خبر/</p>