366240 دست پر ساترا در نمایشگاه «رصتا» / رسیدگی به انتقادات مردم درباره سکوها معاون تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا در درباره برنامه‌های متنوع غرفه ساترا در سومین نمایشگاه ملی «رصتا» توضیحاتی را ارائه داد و گفت: ارتقای سواد رسانه‌ای و جلب مشارکت مخاطبان سکوها در برطرف‌سازی نقاط ضعف از اهداف مهم برگزاری نمایشگاه رصتا توسط ساتراست. <p>به گزارش جهانی پرس از ستاد خبری سومین نمایشگاه ملی رسانه&zwnj;های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا)، محمدحسن خلعتبری درخصوص برنامه&zwnj;های طراحی شده این غرفه، گفت: ما در غرفه ساترا به روال سال&zwnj;های گذشته، ابعاد مختلف تنظیم&zwnj;گری را مطرح می&zwnj;کنیم.</p> <p>وی افزود: مراجعان ما عمدتا مردم و مخاطبان سکوها هستند و یکی از اهداف ما، ارتقای سواد رسانه&zwnj;ای بازدیدکنندگان است.</p> <p>معاون تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا افزود: امسال شاهد اتفاق خوب دیگری هم در نمایشگاه &laquo;رصتا&raquo; خواهیم بود و هر روز به ۲۰۰۰ نفر از بازدیدکنندگان از نمایشگاه اعتبار هدیه برای خرید اشتراک و خدمات سکوهای حاضر در نمایشگاه اهدا خواهد شد.</p> <p>او درباره دیگر برنامه&zwnj;های غرفه ساترا در سومین نمایشگاه ملی &laquo;رصتا&raquo; خاطر نشان ساخت: یکی از اقدامات حمایتی ساتر&zwnj;ا درخصوص سکوها، برگزاری نمایشگاه &laquo;رصتا&raquo; است و یکی از غرفه&zwnj;های این نمایشگاه، غرفه ساتراست. در این غرفه ما درصدد هستیم تا برای مردم بیشتر جنبه&zwnj;های تنظیم&zwnj;گری اجتماعی را به نمایش بگذاریم. یکی از مواردی که در این غرفه مطرح خواهد شد، نحوه کار و تعامل سازمان&zwnj;های مردم&zwnj;نهاد با سازمان&zwnj;های تنظیم&zwnj;گر است. در حقیقت با این مجامع گفت&zwnj;و گو خواهیم کرد که چگونه به سازمان&zwnj;های تنظیم&zwnj;گر کمک کنند تا فضای مجازی قاعده&zwnj;مند شود.</p> <p><br /> شبکه ممیزان مردمی</p> <p>خلعتبری توضیح داد: یکی از دغدغه&zwnj;های والدین رده&zwnj;بندی سنی و نحوه دسترسی کودکان به محتواهای مختلف است. ما شبکه ممیزان مردمی را داریم که هدف آن نظارت مردم بر عملکرد وی&zwnj;او&zwnj;دی&zwnj;هاست.</p> <p>وی ادامه داد: در این غرفه همچنین مراجعه&zwnj;کنندگان با &laquo;سامانه پایش مردمی ساترا&raquo; آشنا می&zwnj;شوند. سامانه&zwnj;ای که در آن، مردم بر فضای مجازی نظارت می&zwnj;کنند و مشکلات موجود را گزارش می&zwnj;دهند.</p> <p>تبیین اقدامات در حوزه تعرفه&zwnj;گذاری</p> <p>خلعتبری با اشاره به نقش ساترا در تنظیم&zwnj;گری اقتصادی توضیح داد: مردم امروز مصرف رسانه&zwnj;ای دارند؛ اشتراک&zwnj;&zwnj;های مختلف تهیه می&zwnj;کنند. برخی اعتراض دارند که چرا اشتراک&zwnj;ها زیاد شده و سوال می&zwnj;کنند که آیا قاعده&zwnj;ای برای تعیین تعرفه اشتراک&zwnj;ها وجود دارد؟ در غرفه ساترا، اقدامات در حوزه تعرفه&zwnj;گذاری نیز تبیین خواهد شد.</p> <p>دریافت و بررسی گلایه&zwnj;ها و شکایات مخاطبان سکوها</p> <p>وی اضافه کرد: یکی از گلایه&zwnj;های مردم تبلیغات بسیاری است که علی&zwnj;رغم تهیه اشتراک روی محتوای سکوها می&zwnj;بینند. ما در صدد هستیم تا در غرفه ساترا شکایت&zwnj;ها در این حوزه را دریافت کنیم و مورد بررسی قرار دهیم.</p> <p>معرفی لایه&zwnj;های مختلف تنظیم&zwnj;گری ساترا</p> <p>خلعتبری درباره تنظیم&zwnj;گری محتوایی ساترا عنوان کرد: بررسی محتواهای تولیدی مانند سریال&zwnj;ها یکی از وظایف ساتراست. معرفی نحوه نظارت بر محتوای تولیدی از لایه صفر تا خروجی نهایی یکی از برنامه&zwnj;های ساترا در نمایشگاه سوم در نظر گرفته شده است.</p> <p>وی ادامه داد: بخش دیگر تنظیم&zwnj;گری بین&zwnj;المللی و ارتباط ساترا با نهادهای مشابه در دیگر کشورها است، چراکه حکمرانی فضای مجازی مشابه&zwnj;هایی در دنیا دارد. در کل معرفی لایه&zwnj;های مختلف تنظیم&zwnj;گری ساترا از برنامه&zwnj;های مهم ما در نمایشگاه است.</p> <p>سومین نمایشگاه ملی رسانه&zwnj;های صوت&zwnj;و تصویر فراگیر ایران (رصتا) از ۲۶ تا ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می&zwnj;شود.</p>