366889 با رشدی 10 درصدی و ارزش 100 میلیارد دلاری سامسونگ برای پنجمین سال پیاپی در بین 5 برند برتر جهان قرار گرفت سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که این شرکت برای پنجمین سال پیاپی از سوی موسسه مشاوره تجاری اینتربرند (Interbrand) در میان 5 برند برتر جهان قرار گرفته است. <p>به گزارش جهانی پرس؛ در جدیدترین فهرست اینتربرند که هر ساله فهرستی از برترین برندهای جهان را منتشر می&zwnj;کند، ارزش برند سامسونگ با رشدی 10 درصدی نسبت به سال گذشته، به 100.8 میلیارد دلار رسیده است. <br /> &nbsp;<br /> رشد قابل توجه ارزش برند سامسونگ بیش از هر چیز به پیشرفت این شرکت در بخش هوش مصنوعی، به ویژه پیشتازی در بخش هوش مصنوعی روی دستگاه (on-device) و همچنین عملکرد مطلوب بخش نیمه&zwnj;هادی&zwnj;ها مربوط می&zwnj;شود. از سال 2020 که برای نخستین بار نام سامسونگ در بین پنج برند برتر جهان قرار گرفت، این شرکت در چهار سال، رشدی 62 درصدی را تجربه کرده است و توانسته جایگاه خود را به عنوان تنها کسب&zwnj;وکار قاره آسیا، در بین پنج برند برتر جهان تثبیت کند.<br /> وای&zwnj;اچ لی، مدیر بخش جهانی مارکتینگ شرکت سامسونگ در این باره می&zwnj;گوید: &laquo;رشد قابل توجه برند، نتیجه رویکرد همه&zwnj;جانبه ما به هوش مصنوعی و تلاش برای قرار دادن این فناوری قدرتمند در دستان کاربران سامسونگ در سرتاسر جهان است. در آینده نیز ما بیشتر به سمت ارائه قابلیت&zwnj;هایی که کاربران محصولات ما دوست دارند و انتظار آن را می&zwnj;کشند، حرکت می&zwnj;کنیم&raquo;.</p> <p>پیشگام در هوش مصنوعی<br /> براساس گزارش اینتربرند، عملکرد سامسونگ به دلیل موفقیت در بخش&zwnj;های زیر، مثبت ارزیابی شده است:<br /> &bull;&nbsp;استقرار و توسعه فناوری&zwnj;های هوش مصنوعی در محصولات کلیدی و پیشتازی در بخش هوش مصنوعی روی دستگاه<br /> &bull;&nbsp;ارتقای تجربیات متصل از طریق پلتفرم&zwnj;ها و محصولات مجهز به هوش مصنوعی<br /> &bull;&nbsp;رهبری هوش مصنوعی برپایه رقابت&zwnj;پذیری&zwnj; بخش نیمه&zwnj;هادی<br /> &bull;&nbsp;پیاده&zwnj;سازی یک استراتژی سازگار و یکپارچه برند در بازار جهانی <br /> &bull;&nbsp;تعهد مداوم به آینده ای پایدارتر.<br /> سامسونگ در سال جاری، با توجه به چشم&zwnj;انداز &laquo;هوش مصنوعی برای همه&raquo; در حال توسعه سبد محصولات مجهز به فناوری&zwnj;های هوش مصنوعی است تا توانمندی کاربران خود را افزایش دهد. طراحی و عرضه سری Galaxy S24 سامسونگ را به شرکتی پیشتاز در حوزه هوش مصنوعی موبایل تبدیل کرده است. در بخش تلویزیون&zwnj; و سرگرمی&zwnj;های خانگی، سامسونگ تلویزیون&zwnj;های خود را با پردازنده&zwnj;های هوش مصنوعی و قابلیت ارتقای تصویر هوش مصنوعی عرضه کرده است. در بخش لوازم خانگی نیز سری Bespoke AI زندگی روزمره کاربران را متحول کرده است.&nbsp; <br /> سامسونگ به منظور ارائه یک تجربه اتصال یکپارچه و پایدار، در حال توسعه اکوسیستم SmartThings است تا علاوه بر محصولات خودش، سایر دستگاه&zwnj;های شخص ثالث مختلف را هم در برگیرد. ادغام دستگاه&zwnj;ها در این اکوسیستم می&zwnj;تواند ضمن فراهم کردن راحتی بیشتر انجام کارها، به صرفه جویی در انرژی و افزایش سطح مراقبت از خانواده منتج شود. <br /> سامسونگ به عنوان شرکتی پیشرو در صنعت نیمه&zwnj;هادی&zwnj;ها، سرمایه&zwnj;گذاری&zwnj;های بزرگ و جسورانه&zwnj;ای را در بخش تحقیق و توسعه انجام می&zwnj;دهد تا تقاضاهای فزاینده هوش مصنوعی را به خوبی پاسخ دهد. طیف گسترده&zwnj;ای از محصولات نوآورانه سامسونگ شامل حافظه&zwnj;های DDR5، GDDR7، HBM3E، LPDDR5X، نسل نهم V-NAND و تراشه&zwnj;های اگزینوس و سنسورهای تصویر وضوح بالا، نیازهای هوش مصنوعی سرور و روی دستگاه را برطرف می&zwnj;کند. <br /> در بخش استراتژی برند، سامسونگ به عنوان برندی با ارزش&zwnj;های ثابت و مطمئن شناخته می&zwnj;شود و بر این اساس توانسته رابطه قابل اعتمادی با مشتریان و مصرف&zwnj;کنندگان محصولات خود ایجاد کند.<br /> ضمن اینکه سامسونگ با استفاده از مواد بازیافتی مختلف در طیف گسترده&zwnj;ای از محصولات و دستگاه&zwnj;های خود، بر روی پیاده&zwnj;سازی طرح&zwnj;ها و ابتکارات نوآورانه زیست محیطی تمرکز دارد. سامسونگ با شرکت در برنامه&zwnj;های جهانی و مشارکت با رهبران و پیشتازان صنعت، بر روی تحقق اهدافی مانند کاهش انتشار کربن&zwnj;ها، کار می&zwnj;کند. <br /> در ارزیابی&zwnj;های انجام شده، تلاش&zwnj;های پایدار سامسونگ و همچنین فرهنگ سازمانی متنوع این شرکت مثبت قلمداد شده است. <br /> &nbsp;<br /> تلاش&zwnj;های شناخته شده سامسونگ در هر بخش تجاری<br /> تلفن همراه<br /> &bull;&nbsp;پیشرو در عصر تلفن&zwnj;های همراه هوش مصنوعی،&nbsp; با Galaxy AI بعد از عرضه سری Galaxy S24 <br /> &bull;&nbsp;ارتقاء Galaxy AI به بالاترین سطح با تجربه ساخت گوشی&zwnj;های تاشو منحصربه&zwnj;فرد Galaxy Z Fold6&nbsp; و Galaxy Z Flip6<br /> &bull;&nbsp;تقویت رهبری هوش مصنوعی در زمینه سلامت با عرضه&nbsp; Galaxy Ringو سری جدید Galaxy watch <br /> شبکه&zwnj;ها<br /> &bull;&nbsp;تقویت رهبری در شبکه&zwnj;های دسترسی رادیویی مجازی&zwnj; (vRAN) و Open RAN&nbsp; <br /> &bull;&nbsp;پیشرو در استانداردسازیِ فنی 6G<br /> &bull;&nbsp;نوآوری در فناوری&zwnj; برای پشتیبانی از کاربرد&zwnj;های مختلف 5G، مانند استریم و گیمینگ<br /> &bull;&nbsp;تقویت همکاری&zwnj; با شرکا و تقویت جنبه&zwnj;های پایداری فناوری شبکه سامسونگ<br /> نمایشگرها<br /> &bull;&nbsp;استحکام رهبری جهانی در بازار&zwnj;های تلویزیون و ساندبار<br /> &bull;&nbsp;نوآوری مداوم با محصولاتی مثل تلویزیون&zwnj;های مجهز به هوش مصنوعی، نمایشگر&zwnj;های MICRO LED و اسپیکر&nbsp; Music Frame<br /> &bull;&nbsp;نوآوری در تجربه بصری نمایشگر&zwnj;ها با تکنولوژی&zwnj;های پیشرفته ای مثل AI upscaling و Active Voice Amplifier Pro<br /> &bull;&nbsp;مشارکت و همکاری با شرکت&zwnj;های مختلف حوزه گیمینگ<br /> &bull;&nbsp;تقویت امنیت و حریم خصوصی با Samsung Knox<br /> لوازم دیجیتال<br /> &bull;&nbsp;حفظ رهبری جهانی در دسته بندی لوازمی مانند یخچال و ماشین لباسشویی از طریق نوآوری مداوم محصول و قابلیت&zwnj;های پیشرفته هوش مصنوعی<br /> &bull;&nbsp;ارائه ارزش و تجربه متمرکز بر مشتری با لوازم خانگی هوشمند سری Bespoke<br /> &bull;&nbsp;تقویت دسترسی کاربران با قابلیت&zwnj;های درب بازشو خودکار و کنترل صدا با Bixby ارتقا یافته<br /> &bull;&nbsp;ارائه قابلیت&zwnj;های کاربردی برای بهینه&zwnj;سازی مصرف انرژی مثل SmartThings AI Energy Mode و گسترش تجربه اتصال به SmartThings در سراسر جهان <br /> نیمه هادی<br /> &bull;&nbsp;ارائه محصولاتی مثل DRAM GDDR7 ، DRAM HBM3E،&nbsp; DRAM LPDDR5X&nbsp; به عنوان اولین&zwnj;های صنعت، عرضه نسل نهم&nbsp; V-NANDو تقویت رهبری خود در بخش هوش مصنوعی<br /> &bull;&nbsp;پیشبرد مداوم تکنولوژی هوش مصنوعی مثل سنسور خودکار&nbsp; ISOCELL 1H1، بهینه سازی شده برای توسعه صنایع خودران<br /> &bull;&nbsp;ارائه محصولات SSD پیشرفته و فراتر از انتظاری مثل 990 EVO و SSD T9 به مصرف&zwnj;کنندگان</p> <p>رده&zwnj;بندی و ارزش&zwnj;گذاری هر برند براساس ارزیابی شاخص&zwnj;هایی همچون: تحلیل جامع عملکرد مالی شرکت، تأثیر نام برند بر تصمیم مشتری برای خرید و شهرت برند (استراتژی، همدلی، تمایز، تعامل با مشتری، ثبات، اعتماد و غیره)، انجام شده است. این ساز و کار ارزیابی ارزش برند، سابقه&zwnj;ای طولانی در جهان دارد و از اعتبار بالایی برخوردار است.&nbsp;<br /> &nbsp;</p>