368131 تهیه‌کننده نمایش «لیلای بی مجنون»: تئاتر همیشه برایم جذابیت ویژه‌ای داشت موسیقی-نمایش «لیلای بی‌مجنون» به طراحی، کارگردانی و آهنگسازی پیمان خازنی و تهیه‌کنندگی امیر اردستانی این روزها در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود. <p>به گزارش جهانی پرس، امیر اردستانی تهیه&zwnj;کننده نمایش &laquo;لیلای بی مجنون&raquo;: از چگونگی ورودش به تئاتر و تهیه&zwnj;کنندگی این اثر می گوید</p> <p>امیر اردستانی تهیه&zwnj;کننده نمایش &laquo;لیلای بی مجنون&raquo; گفت: تئاتر به دلیل انتقال مستقیم احساسات و عواطف از طرف بازیگر به مخاطب و احساس زنده بودن، همیشه جذابیت ویژه&zwnj;ای برای من داشته است. همیشه احساس عمیق فکر کردن و وارد دنیای دیگری شدن در زمان تماشای تئاتر از ویژگی&zwnj;های مهم جذب شدن من به دنیای تئاتر بوده است.</p> <p>اردستانی عنوان کرد: من تجربه تهیه&zwnj;کنندگی تئاتر نداشتم، این اولین تجربه حرفه&zwnj;ای من است. ولی علاقه شدید من به دنیای تئاتر و همینطور نمایشنامه قوی &laquo;لیلای بی مجنون&raquo; باعث شد انگیزه تهیه&zwnj;کنندگی تئاتر در من شکل گیرد.</p> <p>وی معتقد است اگر تهیه&zwnj;کننده در خدمت یک اثر نمایشی باشد در این میان، کارگردان و گروه نمایشی می توانند با طیب خاطر و با آرامش بیشتری، به سمت و سویی بروند که ایده&zwnj;های خویش را عملی کنند.تهیه کننده می&zwnj;تواند در پیش&zwnj;برد یک نمایش بسیار تأثیرگذار باشددر این شرایط اقتصادی عجیب و غریب، تئاتر کار کردن مشکل است، و تهیه&zwnj;کننده&zwnj;ای که بخواهد به فکر درآمد، سود و مقاصد دیگری از این دست، در عرصه&zwnj;ای به نام تئاتر باشد، اصلاً راه را اشتباه آمده است.</p> <p>تهیه&zwnj;کننده &laquo;لیلای بی مجنون&raquo; در پاسخ به این پرسش که &laquo;برای همراهی با یک پروژه نمایشی چه معیارهایی را مدنظر دارد&raquo; افزود: &laquo;من بسته به نیاز و سلیقه خود به&zwnj;عنوان تهیه&zwnj;کننده در آثار حضور پیدا می&zwnj;کنم. به&zwnj;طور مثال برای انتخاب نمایش &laquo;لیلای بی مجنون&raquo; با سبک و روش کار پیمان خازنی آشنایی داشتم. آثار پیشین او را دیده بودم و بر اساس دغدغه&zwnj;های مشترک با او همراه شدم.</p> <p>او ادامه داد: &laquo;نمایش &laquo;لیلای بی مجنون&raquo; مشخصاً بر اساس منظومه نظامی نگاشته شده اما متأسفانه هنرمندان ما در زمینه نمایش&zwnj;هایی بر اساس متون ارزشمندایرانی و به خصوص کنسرت نمایش هایی که با موسیقی اصیل ایرانی سرو کار دارد در تمامی مباحث مرتبط با اجرا و کارگردانی کم&zwnj;کاری کرده&zwnj;اند. به همین دلیل، نمایشی مبتنی بر آثار ارزشمند ادبیات ایران با توجه به موقعیت&zwnj;هایی که تمام اجتماع با آن آشنا هستند، وجوه مشترک بیشتری با مخاطبان دارد و باعث جذب مخاطب خواهد شد.&raquo;</p> <p>او افزود: &laquo;ما این&zwnj;قدر در تولید آثار و محتواهای مبتنی بر متون و منظومه های ارزشمندمان کوتاهی کرده&zwnj;ایم که هنرمندان از آن فاصله گرفته&zwnj;اند و قطعاً اگر تئاتر هم این مسیر را پیش بگیرد، مخاطب خود را خواهد یافت.&raquo;</p> <p>امیر اردستانی در پایان اخاطرنشان کرد: &laquo;تئاتر ما نیازمند تعریف درست و دقیقی از عنوان و جایگاه تهیه&zwnj;کننده است. در سینما تهیه&zwnj;کننده مؤلف و صاحب اثر است اما در تئاتر این موضوع وجود ندارد. در تئاتر تهیه&zwnj;کننده به رسمیت شناخته نمی&zwnj;شود و تنها در زمان پرداختن به مسائل مالی و اقتصادی است که از این عنوان یاد می&zwnj;شود. اکنون تمام مسائل و مشکلات تئاتر را تهیه&zwnj;کنندگانی که از ابتدا با کار همراه هستند، حل می&zwnj;کنند.</p> <p>پروژه نمایشی-موسیقایی &laquo;لیلای بی&zwnj;مجنون&raquo; به کارگردانی پیمان خازنی و تهیه کنندگی امیر اردستانی تا جمعه ۲۳ آذر در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود.</p> <p>عاطفه رضوی، زهره فیروزی، هانا استیفائی، علی تیمورفامیان، کوروش ایرانمهر، الناز شاهوردی و مرضیه گل&zwnj;محمدی بازیگرانی هستند که در این اثر ایفای نقش می&zwnj;کنند.</p>