370349
رسالت اساسی ستاد تنظیم بازار در آستانه ماه مبارک رمضان و عید نوروز
سوداگران و واسطه ها همواره تلاش می کنند که با هدف حداکثرسازی سود شخصی شان بازار را ملتهب کرده و به فضای گرانی دامن بزنند. در این میان، مردم بحق از دولت انتظار دارند تا با مدیریت صحیح اجازه ندهد که بازار و قیمت ها آنچنان رها شود که هیچ کنترلی بر آن صورت نگیرد. این موضوع در خصوص قیمت اقلام و کالاهای اساسی اهمیت خاصی پیدا می کند.
<p><strong>به گزارش جهانی پرس، علی اکبر سمیعی – روزنامه نگار - </strong>تنظیم بازار در دو برهه زمانی در هر سال از اهمیت ویژه تری برخوردار است که این دو برهه زمانی، ماه مبارک رمضان و عید نوروز است. امسال تقارن ماه رمضان با عید نوروز موجب شده تا بازار هم حال و هوای خاص این دو مناسبت را داشته باشد. با تدابیر مسئولان کمبود خاصی در عرضه کالاهای اساسی برای ماه مبارک رمضان و همچنین اقلام مصرفی عید نوروز مشاهده نمی شود اما انتظار می رود که دالان و سوداگران هم بیکار ننشسته و ملتهب کردن بازار را دنبال کنند.<br />
ستاد تنظیم بازار که یکی از مهم ترین ابزارهای دولت برای مدیریت بازار است نهاد بسیار اثرگذاری است که تصمیمات آن می تواند به آرامش بازار کمک کند.<br />
خوشبختانه در جلسه اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه اختیارات ستاد تنظیم بازار به منظور کنترل و نظارت دولت بر قیمت‌ها تمدید شد. بر این اساس، موضوع اختیارات ستاد تنظیم بازار به منظور کنترل و نظارت دولت بر قیمت‌ها بررسی و با رأی اکثریت اعضای شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، مصوبه این شورا در سال ۱۴۰۰ در این خصوص و با رعایت ملاحظات تولیدکنندگان تا پایان سال ۱۴۰۴ تمدید شد.<br />
اکنون با این مصوبه مهم، ستاد تنظیم بازار رسالت مهمی بر دوش دارد و باید این اطمینان خاطر را به مردم بدهد که نگران التهاب قیمت ها به ویژه در حوزه کالاهای اساسی و اقلام ضروری نباشند.</p>