۱۴۰۲/۶/۸ - ۱۸ : ۲۷

توسعه خدمات رسانی غیرحضوری به اصحاب فرهنگ و هنر

توسعه خدمات رسانی غیرحضوری به اصحاب فرهنگ و هنر

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، "امیر رسولی" همزمان با هفته دولت با تبریک این ایام به دولت مردان و ملت شریف ایران اسلامی، به جزئیات نحوه آماده سازی و ایجاد زیر ساخت های لازم از لحاظ فناوری اطلاعات برای بهینه سازی ارائه خدمات، تسهیلات و بهره مندی از دیگر امکانات و ظرفیت های موجود صندوق هنر در دولت مردمی اشاره کرد و افزود: یکی از دغدغه های ما در مدیریت فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر در واقع ایجاد دسترسی آسان، سریع و با کیفیت در بهره مندی اعضا محترم از خدمات ارائه شده می باشد.
توسعه سامانه اطلاعات یکپارچه هنرمندان (سایه)
مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر در ادامه با اشاره به توسعه سامانه اطلاعات یکپارچه هنرمندان (سایه)، هدف از این مهم را شفاف سازی اطلاعات و تسریع فرایند خدمات رسانی به جامعه فرهنگی و هنری کشور عنوان کرد و اظهار داشت: این سامانه با ایجاد پایگاه جامع، اطلاعاتی کم نظیر از قشر فرهیخته هنرمند را جمع آوری کرد تا مبنای تصمیم گیری برای تخصیص عادلانه منابع قرار گیرد.
رسولی اضافه کرد: همچنین با تحلیل اطلاعات، روند توسعه خدمات صندوق اعتباری هنر در سال های پیش رو قابل ترسیم خواهد بود.
اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند/ثبت ۱۸هزار ورود به پروفایل عضویت صندوق هنر
مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر، با اشاره به تاکید ریاست محترم جمهور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر "اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند"، گفت: صندوق اعتباری هنر با پیگیری های انجام شده جزء پیشگامان اتصال به این درگاه به شمار می رود.
رسولی خاطر نشان کرد: از آبان ماه ۱۴۰۱ بیش از ۱۸ هزار ورود از این طریق به پروفایل عضویت صندوق اعتباری هنر ثبت شده است.
مزایای ورود از طریق پنجره ملی دولت هوشمند برای اعضا
مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر با اشاره به مزایای ورود از طریق پنجره ملی دولت هوشمند برای اعضا، اظهار داشت: با توجه به اینکه اطلاعات افرادی که از این درگاه وارد فرایند عضویت صندوق می شوند بصورت بر خط برای صندوق ارسال می شود، دیگر نیازی به احراز هویت آنها توسط صندوق نیست. ضمن تسهیل و افزایش دقت، فرایند ثبت نام برای این دسته از افراد تسریع می گردد.
ایجاد پیام رسان اختصاصی صندوق هنر با بیش از ۳۲ هزار عضو
رسولی در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی "پیام رسان اختصاصی صندوق هنر" به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم در توسعه خدمات رسانی به اعضاء بر بستر فناوری اطلاعات یاد کرد و افزود: به منظور ارتباط مستقیم با اعضا در راستای دسترسی آسان و بی واسطه به اخبار و اطلاعات و همچنین امکان بهره مندی از خدمات صندوق، این پیام رسان راه اندازی شده است.
مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر یادآور شد: در حال حاضر این پیام رسان بیش از ۳۲ هزار عضو دارد که هر روز به تعداد اعضای آن افزوده می شود.
اتصال به سازمان های مرتبط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
رسولی در ادامه یکی دیگر از اقدامات مهم صورت گرفته در حوزه فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی را، برقراری ارتباط با سامانه های معاونت مطبوعاتی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ایجاد امکان دریافت معرفی نامه برخط عنوان کرد و اظهار داشت: با اتصال به این سامانه ها معرفی نامه های صادر شده از معاونت ها، بصورت برخط به صندوق اعتباری هنر منتقل شده و نیاز به مراجعه حضوری افراد و یا بارگذاری معرفی نامه نمی‌باشد.
وی اضافه کرد: این اقدام در سرعت بخشی به فرایند ثبت نام و یا تمدید عضویت اعضا نقش چشمگیری داشته به‌طوری که از زمان راه اندازی این سرویس تاکنون، بیش از چهار هزار معرفی نامه از این طریق برای سامانه عضویت صندوق اعتباری هنر ارسال شده است.
مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر در خاتمه با اشاره به تلاش، فعالیت ها و اقدامات بی وقفه انجام گرفته همکاران صندوق اعتباری هنر، ابراز امیدواری کرد: با ایجاد زیر ساخت های لازم، ضمن استمرار فعالیت ها و غنیمت شمردن فرصت خدمتگزاری، بتوانیم بیش از پیش رضایتمندی اصحاب فرهنگ، هنر،رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسرکشور را فراهم کرده و مجموعه ای پیشرو در ارائه خدمات و تسهیلات به قشر فرهیخته فرهنگ و هنر در کشور را رقم بزنیم.